Lipstick oh lipstick!

Salam,

Haa ni nak cerita, cerita baik punya!

Saya kan.. tertinggal lipstick kesayangan kat dalam peti ais! Hehehe. Kelakar tak? *Angguk please cakap kelakar*.

My lipstick sebijik color ni k.
Ok, alkisah nya mcm ni.. semalam drive kete bonda pi kerja, pastu bawak lah sekali bag makeup kesayangan warna purple tu sekali and letak kat seat sebelah. Bila dah sampai office, boleh pulak terlupa nak keluar kan sekali bag makeup nye tu. La ni kan hari2 panas terik? So apa lagi kan... lipstick kesayangan pun dah sikit mencair kan diri dia sendiri sebab terpanas dalam kete. Ahaha.

Pastu.. bila dah sampai rumah, terus lah nak pi buat upacara menyelamat kan lipstick kesayangan dari terus cair, apa lagi.. masuk terus dalam peti ais. Tapi tak lah masuk dalam freezer nya k? Letak kat bawah tu je. Tup tup, pagi tadi terlupa terus nak keluar kan dia balik. Adoi lah kan? Jangan keras sudah lah ye lipstick kesayangan? Puhleaseee.

Ok dah habis cerita, bye!

New item!

Salam,

Ok ni nak kasik tahu, I've added a new item in my blog. Hehe tu pun nak kecoh kan? No lah.. nak kasik tahu je. I've added a chatbox so that sesiapa yang drop by, kot lah ada orang2 lain yang drop by baca my blog yang tak seberapa ni nak tinggal2 pesan, surat layang ke, notis ugut ke apa ke kan? Senang lah saya nak baca.. Hehe, tapi jangan lah kasik surat layang or notis ugut or notis tuntutan hutang yeh kengkawan? Kasik surat cinta takpe, saya dengan berbesar hati nya akan balas surat cinta anda *Perasaan sungguh awak ni Kin!*
Ok lah, apa2 nanti drop lah any message ye. Nak chit chat kosong pun boleh, takde masalah. Wa kasik layan sama lu orang punya k? Hehe.

Ok lah, nak pi mandi. Dah busuk dah ni. Pasni nak keluar pi Perodua sat nak pi visit showroom Perodua Myvi baru. Ibu abah dah siap pi tengok lepas balik kerja tadi, bayang kan dorang lagi laju dari saya. Siapa yang pakai Myvi sebenarnya ni? Saya hairan! Ahaha. Tapi... dorang cakap mcm ni 'Kin, color hitam lagi lawa Kin, lagi nampak sporty and class kalau compare color putih Kin'. I then said to them 'Biar Ikin tengok dulu k? Pastu kalau berkenan baru tukar color k?'. Ibu terus cebik buat muka. Sabar can ah mom?

Ok, till then. Bye!

Snap shots!

Salam,

These are the snap shots of the new Perodua Myvi I'm buying, gotten from Paultan.org. Thanks Paul!



Handsome jugak kan? *Angguk!*

Invited

Salam,

Hello.. ni nak cerita ni. Hehe. Emm I was invited by Maybank for the new Perodua Myvi launching by them this Friday! Apa kena mengena Maybank dengan Perodua launching? Jap eh ni nak sambung cerita ni k?

It was like this, once upon a time.. Selasa lepas pun sebenar nya, orang Maybank call cakap mcm ni 'Cik Shikin loan kereta cik dah lulus yeh', I was like wah so happy lah kan sebab nak tukar kereta baru. Myvi baru k? Then orang tu sambung, 'Maybank nak jemput Cik Shikin datang ambik replika kunci kereta Myvi this Friday morning', and I was like eh? Replika kunci? Wujud ke benda mcm tu? Haha. Then I remember tergelak sambil otak terfikir ni apa ni? Lawok ke apa? Ke ada orang nak pekena ni? But then.. no one knew I am buying a new car pun. Kan?

Pastu.. lepas otak dah boleh proses information, baru lah mulut ni berkata-kata 'Ok kat mana tu nak ambik?', that girl replied 'Oh dekat HQ kita Jalan Pudu', then I asked her 'Ni kang ada masuk paper ke? Ish tak nak lah', then she said 'Mungkin ada cik, tapi tak sure lagi. Ada 3 orang yang Maybank pilih and cik salah seorang', ni kira lucky owner lah kot kan yang terpilih ni.

Lepas dah proses info yang selambak masuk tu, I then told her that 'Boleh tak call balik Khamis nanti sebab nak kena fikir dulu, saya ni baru je lepas cuti, kalau Friday tu mcm tak dapat je', the that girl 'Oh yeke? Takpe nanti Khamis saya call cik balik lah', I was like 'Ok thank you babai'. Seriously I didn't know what else to say at that point of time selain 'nanti saya fikir dulu'. Huiii biar betul kan nak ambik replika pastu nanti masuk paper? Tak ke femes mak nanti? Ahaha.. *Jangan nak perasaan sangat Kin, I know you guys dok sengih angguk kan!* Huh.

Bila dah sampai rumah, I told my parents about it and mom was like so happy, she all smiled the time I told her the news. Dia cakap 'Ok lah tu, pergi lah. Ada dapat apa2 lagi ke? Diskaun ke apa?' *Ohhh ibu, ibu ni semua nya nak diskaun kan?* Haih. I said at her, 'Taknak lah, segan. Nanti masuk paper pastu kang orang office gelak', dad was also agreed with mom about everything, nak suruh pi jugak ambik kunci kadbod tu. Abah boleh cakap 'Pergi je lah, nanti masuk paper ke, tv ke, pastu orang kenal'. Hahaha, who would want to kenal me lah bah oiii? Tak ada point pun I guess orang kenal, lagi nanti ada orang serang hendap ada lah tak?

Tapi.. apa pun, nak kena fikir balik. Sebab Khamis dah tiba. Told someone about it, and he encourage me to go. Hehehe. I might, perhaps. Perhaps ok! Don't count on it.

K lah tu je, cerita dah habis. Nak tido.

Till then, baboi! *Loghat Ostolia k*

Nawaitu

Salam,

Now.. I want to share bit about my nawaitu lately ni. Hmm, boleh ke share sebenar nya? Boleh kot? Ok ok, nak cerita ni.. I have a nawaitu yang 'nak menutup kepala/rambut', which is mean, saya nak bertudung. InsyaAllah. Hati dah terasa-rasa kebelakangan ni, cuma bila nak terlaksana wallahua'lam.

Saya dah cakap about my suara hati to my mom, and dia sangat2 happy. Sebab nya? Dia sendiri dah lama pujuk anak dia sorang ni suruh pakai tudung.. antara bebelan dia is 'pakai lah tudung Kin, abah tanggung dosa awak banyak dah', 'pakai lah tudung Kin, awak dah besar dah.. jangan lah tayang rambut lagi, kesian abah'. All this while I've been ignoring mom's words. Bukan apa, I just wanted to be 'ready' first. Bila sebut 'ready', orang selalu kata tak payah ready2, tudung ni wajib so apa kisah nak ready?

Well.. not for me ok. To be ready is important! Ini soal diri sendiri dengan Tuhan yang satu. Bila saya dah pakai tudung nanti, I would not want to 'bukak2' lagi.. or pakai kejap pastu bukak balik tayang rambut. NO, I dont want to be that kind of person or.. pakai je tudung, tapi still nakal. Taknak lah kan? So, that is why.. to be ready is important for me.

Yesterday, mom sms-ed me during work, dia cakap 'Kin, weekend nanti kita pi KL cari tudung k? Adik pun kata dia nak pakai tudung balik'. Alhamdulillah, sambil senyum baca message ibu sebab nya adik saya dulu pakai tudung, pastu bukak. Now, insyaAllah dia pakai balik and kekal that way.

So... this weekend will be 'Hunting Tudung Day for Mom and Daugthers!', Hahaha noice! *Nice loghat Australia k*.

InsyaAllah *Nyanyi sikit Maher Zain*.. after bila semua selesai and dah sedia sesedia nya, bertudung lah saya. *Doa kan lah ye*. Chup! Nak tunjuk sikit tudung jenis mcm mana saya suka nak pakai.

Till then, bye!

C a m e r a !

Salam,

Hi! meh sini nak cerita meh.. I've been searching for a good quality camera for sometime now and I think I have found one, cuma belum beli lagi lah. Eyeing on one dulu k? Ok tak? Haha. Ok ok so now, meh kita tengok camera jenis apa yang saya maksud kan k?

Jeng jeng jeng...

Tadaaa! Yeah it is a Lumix, Lumix Lx-5 to be precise. Comel kan? *Angguk please*. Dia ada previous version which is Lx-3, I used to eyed on that one too, tapi di sebab kan dah keluar the new version and function has been improved, so better chose Lx-5 lah kan. Kalau nak tahu more detail, nah pi masuk sini and tengok snap shot or apa2 ke k.

Sekarang ni dok tengah nak mengumpul budget lah ni nak beli this camera and I think the one that will be my first ever camera! (which I bought myself lah kan). Dulu ada je camera tapi camera mak ayah. Haha lawok.

Ok ok, sambung cerita.. Lumix ni best, dia ada accessories dia sendiri which consist of few lenses, lense cover, vintage or bold camera cover, tripod and few more stuff. Menarik kan? Haih, bila lah nak pergi beli kan?

So Kin *Cakap dengan diri sendiri ni, jangan sibuk2*, simpan duit banyak lagi so that boleh beli cepat k. Amin!

Ok, habis dah cerita, till then.. bye!

Back in the office!

Salam,

Yeah I'm back in the office already, though I am not really ready for work. But its an obligation kan, so tak nak kena jugak lah masuk office and buat kerja dengan seikhlas hatinya supaya rezeki berkat. Kan kan? *Sendiri angguk kepala*. Hehe.

So far today am not really busy, cuma nak mengemail dan mengupdate as per usual. Yeah my job banyak kena email2 orang, pastu call2 orang which I think bila orang tengok my email they all will say 'Eh email minah ni lagi, bosan! stress!'. Kot lah kan, haha.

Today, sesambil tu.. saya dok mengupdate blog yang tak seberapa ni lah. Then, tengok opening for new intake untuk sambung belajar balik. I'm eyeing on OUM k! Open University Malaysia nama nya pada sesiapa yang tak tahu k? Hehe.

Ok tu je lah for now, tak banyak sangat pun yang happen today.

Kthxbai!